A felújítandó motorkerékpáron első lépésként teljes állapot felmérést készítünk, természetesen mindent a felújítási naplóban dokumentálva.
Ilyenkor amennyiben lehetséges beindítjuk a motort, és így információhoz jutunk a blokk teljes állapotáról üzem közben.
Fény derülhet az eredeti elektromos rendszer hibáira, a hengerek állapotára és a kuplung, sebességváltó működés közbeni hibáira.
Ezután egy teljes szétszerelés következik, majd pedig az üres váz felmérése, és végül a javítás a cél. Ilyenkor a letört alkatrészeket pótoljuk, a beszakadt csavarokat, meneteket javítjuk, és a sztender forgáspontjait is újra perselyezzük. Ha valamilyen baleseti sérülésre derül fény akkor természetesen azokat a hibákat is kijavítjuk. Ehhez tartozik, hogy az eredeti golyós kormánycsapágyat kúpgörgősre alakítjuk át, és a lengővilla csapágyazása is felújításra kerül. Ha lehet ide is tűgörgős átalakítást tervezünk. A váz szemcseszórása előtt az összes rácsatlakozó elemet még egyszer vissza szereljük, a hibák festés utáni javításának az elkerülése érdekében. Majd az alvázszám levédése után a szemcseszórás, az alapozás és a kívánt színre való fújás következik.
Mindkét futómű lengéscsillapítóit teljes körűen felújítjuk, még a krómhibás szárakat is javítjuk, vagy cseréljük újra gyártottra.
A fékek javításában is az eredeti fékberendezés haténykonyságának a javítása a célunk. Ha a megrendelőnek az eredeti öntött kerék helyett küllőzött kerékre van igénye, függetlenül attól, hogy tárcsa vagy dobfékes a jármű, elkészítjük a kívánt méretben, alumínium felnivel és új küllőkkel, forgácsolt agyakkal.
A lemez alkatrészek szintén homokfúvózásra kerülnek, ha az eredeti fényezés már olyan állapotú, hogy a ráfestés nem engedhető meg. Majd ezután a kívánt fényezés egyeztetése következik és ha van használható adat, vagy kép az eredeti feliratozásról, szín összeállításról, akkor kívánságra az a fényezés lesz elvégezve.
A blokk teljes szétszedése után a blokkház szintén homokfúvásra és gyöngyözésre kerül, függően attól, hogy festett vagy festetlen lesz az alu felület. A főtengely felújításakor a már nem javítható hajtókar helyett próbálunk egy a gyárival megegyező méretű újat beszerelni, természetesen abban az esetben ha nincs jó állapotú használt, vagy új gyári. Az összes gördülő és sikló csapágyat szükség szerint, lehetőleg az ár-érték aránynak legjobban megfelelőre cseréljük. Ha mód van rá a kuplung szerkezetét és a lamellákat is cseréljük, átalakítjuk.
Az elektromos rendszert ha a szükséges helyigény engedi, lecseréljük egy megszakító nélküli rendszerre, függetlenül attól, hogy a javítandó blokk kettő vagy négy ütemű. Megoldást nyújtunk a teljes kábelezés cseréjére, és a töltő berendezés 12 voltos rendszerű cseréjére, az eredeti generátor vagy dinamó kiváltásával. Ha mód van rá az eredeti állórészt feltekercseltetjük, úgy, hogy a hely figyelembe vételével nagyobb vezeték keresztmetszetet használunk. Így nagyobb teljesítményű töltőberendezést kaphatunk. A feszültség szabályzásra is tudunk elektronikus megoldást, az eredeti mozgó alkatrészekkel működő szabályzó kiváltására.
Gyakorlatilag a teljes rendszer megrendelés szerint felújítható, korszerűsíthető. Igyekszünk az átalakításokat úgy elvégezni, hogy az átalakított állapot a legkisebb mértékben térjen el az eredetitől, és a lecserélt alkatrészek is megmaradjanak. Amit mindig szem előtt tartunk, hogy a mindennapi használatban mindenképp előnyére váljon a tulajdonosnak és a járműnek az elvégzett felújítási munka.
Kawasaki ZRX1200S eladó. Képek itt, az eladó motorok fülön.
A felújítása itt a honlapon megnézhető. Gyári, szép állapotban, új EMC hátsó rugóstaggal szerelve. A képen látható sportdob mellett a gyári dob is benne van az árban.
2020-as évjárat rendkívül kevés km-el, 6200 km, eladó. Szervízkönyves, leinformálható, sok extrával.
A felújítás képei itt a honlapon megnézhetők. 1981-es évjárat, szinte teljes körű felújítás után eladó szép gyári állapotban.
Gyári állapotú motor kiváló gumikkal, kevés km-el eladó. Évjárat 2009, 29800 km-el.
Szép, gyári állapotban, a képen látható sportdob mellett a sérülés mentes gyári dob is benne van az árban. 2006-os évjárat, 52000 km-es.
Tisztelt Látogatóim!
A 2018-as adatvédelmi törvénynek megfelelően egy úgynevezett Adatvédelmi tájékoztatót fogok a honlapon elhelyezni. Kérek mindenkit, hogy olvassa el a tájékoztatót és fogadja azt el.
Köszönettel Szabó László
Egy átszakadt gázdugattyús rugóstag átalakítása külső gáztartályosra.
Honda XLV 1000 rugóstag felújítása, az elkopott krómszár újragyártásával és a hibás tűgörgő cseréjével.
Az EBC motoros és autós fék és kuplung termékeit forgalmazzuk. Rendelés esetén egyedi árakkal akár beépítve is.
A BMW R1100-as sorozatánál egy átlagos állapotú akumulátornál jelentkezhet az a hiba mely alacsony akku feszültségre utal, holott az akumlátor még hideg időben is tökéletesen indít.
Erre készítünk egy elektronikai változtatást, mely kiveszi az első körben vizsgált elemek közül az ABS-t és csak a motor beindulása után, amikor már a generátor megemeli a feszültséget akkor helyezi üzembe azt.
Így induláskor az ABS tökéletesen működik és elkerülhető az indokolatlan akumlátor csere.
Minden típus rugóstagjának a felújítását elvégezzük. Ez lehet szerelhetetlen, besajtolt, központi vagy hagyományos kettős teleszkóp is.
A nem külső gáztartályos kivitelű rugóstag külső tartályosra való átalakítására is van lehetőség.